Uzun Vadede Üretim

Uzun dönemde, tüm faktörler (sermaye dahil) değişkendir, bu nedenle üretim fonksiyonumuz Q = f [L,K].

Emek için daktilo ve sermaye için kişisel bilgisayar kullanarak kiralık daktilo yazan bir sekreterlik firması düşünün. Başlangıçta, firmanın sadece bir daktilo ve bir bilgisayarın bir gün boyunca meşgul olmasına yetecek kadar işi var. Diyelim ki bu beş belge. Şimdi firmanın iyi bir müşteriden yarın 10 belge için acele bir sipariş aldığını varsayalım. İdeal olarak, firma iki daktilo ve iki bilgisayar kullanarak normal çıktıları olan beş belgenin iki katını üretmek ister. Ancak, kısa vadede firmanın sabit sermayesi, yani sadece bir bilgisayarı vardır. Aşağıdaki tablo durumu göstermektedir:

Daktilograflar (L)123456
Mektup/saat (TP)578888K = 1PC için
MP521000
Tablo 7.11 Tipleme için Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu

Kısa vadede tek değişken faktör işgücüdür, dolayısıyla firmanın daha fazla çıktı üretebilmesinin tek yolu ilave işçi istihdam etmektir. İkinci işçi ne yapabilir? Firmaya ne katkıda bulunabilirler? Belki de telefona cevap verebilirler, ki bu da daktilo ödevini tamamlamak için büyük bir engeldir. Üçüncü bir işçiye ne dersiniz? Belki üçüncü işçi ilk iki işçiye kahve getirebilir. Yukarıda firma için hem toplam ürünü hem de marjinal ürünü görebilirsiniz. Şimdi burada düşünmeniz gereken bir şey var: Hangi noktada (örneğin, kaç işçiden sonra) azalan marjinal verimlilik devreye girer ve daha da önemlisi, neden?

Bu örnekte, marjinal verimlilik ikinci işçiden sonra düşmeye başlar. Bunun nedeni sermayenin sabit olmasıdır. Daktilo üretim süreci en iyi şekilde bir işçi ve bir bilgisayarla çalışır. Birden fazla daktilograf eklerseniz, marjinal üretkenliğiniz ciddi şekilde azalır.

Uzun dönemi düşünün. Firmanın talebinin günde 15 belgeye çıktığını varsayalım. Firma daha verimli çalışmak için ne yapabilir? Talep üç katına çıktıysa, firma iki bilgisayar daha alabilir, bu da bize aşağıdaki Tablo 7.12'de gösterildiği gibi yeni bir kısa dönem üretim fonksiyonu verecektir.


Daktilograflar (L)123455
Mektup/saat (TP)568888K = 1PC için
MP521000
Mektup/saat (TP)51015171818K = 3PC için
MP555210
Tablo 7.12 Tipleme için Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu

Daha fazla sermaye ile firma, azalan verimlilik devreye girmeden önce üç işçi istihdam edebilir. Daha genel olarak, tüm faktörler değişken olduğu için, uzun dönem üretim fonksiyonu herhangi bir çıktı düzeyini üretmenin en verimli yolunu gösterir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gelişim ve Kalıtım Eleştirel Düşünme Soruları

Periodonsiyum Klinik Uygulamalar

Fonksiyonel Bağımlılıklar